سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آشنایی با نحوه کار ضبط صوت

ضبط صوت : از نوستالژی تا کاربرد

ضبط روی نوار مغناطیس جزو نخستین شیوه‌های ضبط دایمی اطلاعات محسوب می‌شود. نوارهای مغناطیسی (کاست) هنوز هم محبوب‌ترین وسایل پخش موسیقی هستند. مردم یا این کاست‌ها را به صورت ضبط شده می‌خرند و یا با استفاده از ضبط صوت‌های خانگی، از روی سی‌دی‌های صوتی روی کاست‌ها ضبط می‌کنند.

در حوز? فیلم نیز نوارهای ویدیویی، هم در صنعت فیلم‌سازی و هم در مصارف خانگی کاربرد فراوان دارند. در حوز? کامپیوتر نیز از نوارهای مغناطیسی در دیسک‌های سخت و برخی نوارهای پشتیبان استفاده می‌شوند.

ما در این بخش، ابتدا نگاهی به نوارها و ضبط صوت های مغناطیسی می‌کنیم و سپس روی کاست‌ها و نوارهای ویدیویی متمرکز خواهیم شد. همچنین پی خواهیم برد که چگونه این نوارها و ضبط صوت های مغناطیسی با گذشت سالیان دراز هنوز به عنوان روشی ساده، ارزان‌قیمت و مردم‌پسند برای ضبط دایمی اطلاعات به کار می‌روند.

نوار کاست

یک سیستم ضبط صوت مغناطیسی از دو بخش اصلی ضبط‌ های مغناطیسی برای ضبط و پخش اطلاعات و رسان? ضبط یا همان نوار کاست تشکیل می‌شود.

نوار کاست از یک نوار پلاستیکی مخصوص تشکیل شده و روی این نوار با پودر اکسیدفریک و نوعی روغن برای جلوگیری از خراب شدن هد ضبط صوت پوشیده شده است.

 

اکسیدفریک یک ماد? فرّومغناطیسی است، به این معنی که اگر در معرض یک میدان مغناطیسی قرار گیرد، به صورت مغناطیس پایدار درمی‌آید. این خاصیت در نوارهای مغناطیسی کمک می‌کند تا شما بتوانید هر اطلاعاتی را که لازم دارید، روی نوارها به صورت دایمی ذخیره کنید و نیز به راحتی اطلاعات روی آن را پاک کنید و اطلاعات جدیدی را ذخیره نمایید.